nice for me and you

Wednesday, April 21, 2010

errm..ari ne da ari rabu..kijup jek da..wat pengantin pjj macam aku ne mmg asyik mengira hari jek la..huhu..biler la nk ari jumaat...ari jumaat jek x sabo nk bes kelas tuisyen...setiap jumaat malam aku kena ngajo tuisyen ..math form 1 & 2...aku pon x faham la..cemaner aku nk ajo different form in a class...dah la topic pon beza...last2 aku yg kalut nk sndiri..tp kadang pk..bagus gak...leh la cepat sket masa berlalu...1jam setengah tu x terasa kalu jumaat tue..lain la ari isin(sains)...pastu hari yg paling dibnci mmg la hari ahad...sbb hubby nk balik da..=(...air mata ne mmg x terkira la..nangis jek kalu malam ahad..dialog yg slalu aku gunekan"syg nk ikat abg ngan tali, x nak kasik abang balik'...mmg sadis ...so kalu date weekend tue,mmg aku akan gunakan sepenuh masa aku...kalu kat luar,kalu aku n azrul asyik berkepit 24 jam,mmg lantak la..sbb weekend jek dpt berjumpa..kadang hari biaser yg aku lalui like a loser..tp yg mnguatkan semangat aku utk terus lagi bekerja adalah anaka2 muridku...senyuman mereka,tawa riang mereka kdg2 wat aku lupa pada kesedihan aku...so namanya i really love my jobs...aku mmg sukakan ngan kerja aku...umur aku baru nak masuk 27 tahun ne baru aku raser kepuasan bekerja..gaji pertama yg diterima mcm rase berkat gitu..ntah la..aku dapat rasakan begitu..bukanla aku nk keta,keja aku sebelum ne x berkat...cuma dari segi kepuasan tue xder disitu...mmg ne yg aku cari dalam kerjaya aku...mendidik anak murid smpai mereka lulus dalam periksa merupakan satu kepuasan hidup aku...tahun 2010 mmg tahun bertuah aku..alhamdulillah,perkahwinan yg dirancang selama ini,pekerjaan yg diminta sumer dikabulkan oleh ALLAH TA'ALA..semoga aku tidak lalai dgn nikmat yg diberiNYA..amin...kehidupan aku selepas berkahwin tidak manyak yg berubah,sbb skunk ne masih tinggal ngan mak ayah aku=)....wt masa ne kami x jumpa umah sewa yg sesuai..n azrul plak nk cari umah2 yg betui2 comfort utk bini dier tggal seorang pada hari bekerja...insyaAllah,mgkin ader hikmahnya nape rumah jenis itu tidak ditemui..rumah yg x jauh dari umah mak abah,skool aku n pusat tuisyen aku..azrul lama da suruh aku berenti ngajo tuisyen tue..tp aku x smpai hati la...anak murid tusiyen ku pon x kasik aku berenti...so aku da psang azam nk ngajo depa smpai dpt A utk final exam ne n UPSR...AMIN....so kehidupan aku selepas berkahwin tak manyak sgt yg berubah...keluarga mertua?emm..aku dpt mak abah mertua yg sgt baik...x marah n perli2 aku sbb aku x pandai masak sgt...hahaha...aku masih dalam pembelajaran lagi utk belajo memasak...aku bertuah....adik beradik azrul pon sume ok..kak ipar aku pon sumer ok....aku akan jaga hubungan kami ini mcm adik beradik aku sndiri...n yg paling besh lepas kawene,suamiku melayan aku ngan lebih baik lagi...x sgka mamat kayu kayan n mereng yg mmg sinonim utk dier (sebelum kawen)...pas kawen mjadi tersgt la caring...cair gitu..heheh...YA ALLAH KURNIAKANLAH KEBAHAGIAAN RUMAH TANGGA KAMI HINGGA KE SYURGA...KERANA CINTAKU PADANYA HANYALAH KERANAMU YA ALLA...AMIN...

0 comments: