nice for me and you

Saturday, April 24, 2010

my feveret listerine


huhuhu...aku mmg dari kecik g smpai ke beso mmg GIGI nombor satu ....mak aku akan bising kalu tido x gosok gigi..smpai da masuk asrama pon aku masih ingt g kat pesan mak aku...kalu time pemeriksa gg,alhamdulillah setakat ne gigi aku mmg tiada masalah..cuma sejak beberapa tahun lepas time aku kat utm..aku slalu sangat sakit gigi geraham...yg belah bawah ..biler sakit aku slalunye biarkan jek...nnti dia akan bek sndiri..n aku sokmo wat andaian gigi geraham aku nk tumbuh sbb mmg ader space g pon rahang bwah gg aku tue...time kat maktab pon aku kena gak..then x tahan aku surf la kat tenet...yg gigi gerahan ne bukan sesukata ati jek leh tumbuh..kdg dier akan tersekat dok daging..tue yg kena pembedahan..aku ne mmg pantang la kalu ngah bab besah..ngeri siot...then ari tue time g 2 mnggu nk kawen, akmar(bini abang @sepupu aku) kata dier nyer gg pon kena bedah sbb gg geraham x leh tumbuh sbb ader daging..kena buang dulu daging kat bahagian rahang tu sket...errm,dier kata gg geraham akan sekejap2 sakit n sekejap bek...then aku mmg da cnfirm gg geraham aku mmg kena bedah...tp x wat la dulu, sbb aku x berani g nk jumpa doktor gg..kunun2 nk tunggu gaji la..pas kawen la...hihi..3 mggu lepas,gg aku mmg giler sakit..aku mmg da x leh tahan...nak x nak azrul paksa aku gak jumpa doktor gg..naseb bek da doktor gg melayu kat MASAI..KLINIK NUR namanye...susah zaman skunk ne nk cari klinik gg melayu..betui x...biler jumpa doktor..then doktor ngok gg aku...errrrrrm,...cuak x terkat..rupernya..""...

doktor:awak nyer gg geraham da tumbuh da..cantik jek susunanya..tp rahang awak ne masih ader ruang kosong lagi...so penjagaan gg sgt pnting ..bile x jaga tu yg sisa makanan akan berkumpul then gusi awak akan bengkak

aku:maksudnyer sy x perlu kena bedah doktor?

doktor:hehe..awak hanya perlu gosok gg ngan betui jek

aku:berapa bayaran doktor?

doktor:percuma..

heheh...laki aku dok gelakkan aku...hahaha..kunon la nk kena bedah la...mahai la..rupernya aku x gosok gg ngan betui jekk...

then skunk ne aku da amalkan listerine yg perisa oren pas gosok gg...then gg aku mmg da x sakit g da smpai la skunk..kalu gg aku rase mcm da nak sakit jek,aku cpt2 kumur ngan listerine..mmg terus baik...

thanx kpd doktor gg...

"apalah guna makanan yg sedap n lazat kalu x dpt dinikmatinye ngan GIGI yg sihat"

0 comments: