nice for me and you

Saturday, August 29, 2009

kesedaran...

aku baru layan satu buku ne...Mr Rice bg pinjam buku ne kat aku..."KE MANA WANG ANDA"..errm...comment?ok gak la..sebenanya aku mmg suka baca buku2 pasai kewangan ne..cuma da masuk mktab ne..kini aku mnjadi hampir sengkek..dek elaun yang cukup2 utk bayo komitmen aku ....mmg terasa gak le keperitan+kejerihan aku kat cne...tambah g..aku nk tunang n kawen dalam zaman kesengkekan Cik AJA...mcm biaser la kalu kita baca buku tip kewangan sure ader selit
- cmner nk dieT belanja
-cmner nk kurangkan belanja
-cmner nk tngkatkan pendapatn
-uruskan 10% untuk saving hari tua,kecemasan n hari persaraan
-bla3
so aku x bc sgt2 la...sbb umah aku mmg da manyak koleksi pasai kewangan ne...tp buku ne yg mnarik minat aku pasai insurance...korang ader insrurance?aku ade insurance da...aku join insurance da 2 year plus..time tue bongok main msuk jek...sbb ngar mmber ckp baguih..ader high return...
so aku mmg bayo la setiap bulan...aku mek protectlink.insurance dari g.e..tp buku ne ader ckp pasai takaful...ok ke takaful?aku was2 n ragu2 skunk ne...so aku kena wat kajian pasai menda alah ne...
sbb pengurusan wang tersangat la penting...salah satu syarat untuk mendapat hidup yg selesa n rumah tangga uh bahagia...so aku akan wat surf g..nnti ader info2 g aku tulis kat cne...aku nk tahu pe beza insurance yg aku mek skunk ne pelan takaful..pe yg bezakan 2 jenis insurance ne???
-AJA YG KOMPIUS+BINGUNG+INGIN TAHU-

1 comments:

nihas said...

salam...oit ad... terasa aku pasal insurans tu... hahaha...
ok keep on seraching, if u find good findings, share la ye. aku pun nak tahu juga...

- aku - kawan ko yang ganggu ko pagi tadi...