nice for me and you

Thursday, March 26, 2009

errm..aku mek ayat2 motivasi dari satu laman web....aku tertarik ngan kata2 dier...aku perlu cari semula smgt aku yang da nak melayang2 ne...aku perlu bangkit!!aku tahu aku bley wat..aku yakin!!!so setiap kali aku lemah,aku akan baca kata2 yg bley nek kan smgt aku balik.....

Mengejar kejayaan memerlukan banyak pengorbanan masa, tenaga bahkan wang ringgit. Anda terpaksa menerima hakikat, memburu kejayaan sememangnya satu usaha yang payah.
Namun, bersungguh-sungguhlah walaupun ia payah. Sebab, di sebalik kesususahan, ada kesenangan.


Biar Anda susah, payah dan penat sekarang ni tapi bila sudah berjaya nanti, Anda boleh bersenang lenang, jalan-jalan dan bercuti sesuka hati selama mana yang Anda mahu.
Tidak perlu hairan mengapa orang-orang cemerlang yang dahagakan kejayaan sanggup bersungguh-sungguh walaupun payah, rajin gila!.


Mereka sudah tahu dari awal, kerja keras hari akan membuat mereka senang di hari esok, bukannya senang hari ini, bersuka ria hari ini tapi susah di hari esok. Anda dalam golongan yang mana satu?

Jangan mengeluh andai Anda bertembung dengan dugaan hebat. Jangan mengeluh apabila apa yang Anda usahakan menemui kegagalan.

Come on, itu bukan gagal, tapi Anda berjumpa dengan cara yang salah. Kena usaha lagi supaya dapat cari cara yang betul.

Masalah ramai orang adalah, mereka terus berhenti apabila menempuh kegagalan. Sebab itu, orang yang cemerlang cuma sedikit di antara kita, tak kira yang berjaya dalam pelajaran, sukan, dalam kerjaya mahupun perniagaan.

Pasang niat di dalam hati, Anda mahu bersungguh-sungguh, walau sepayah manapun usaha yang perlu dicurahkan. Set dalam fikiran, Anda mahu mencapai matlamat dengan cara apa sekalipun, janji halal.

Tekad mahu berjaya mula dari hari ini juga… Bila kejayaan dalam genggaman, ia merupakan kenangan yang amat manis!

0 comments: